Hur man bygger en Kopplingsbild (6 / 13 steg)
Steg 6: Rita din frontplåten: Layout
Det första steget är att rita en linje ner i mitten av din skum. Detta är din djupkurva. Nästa, dra en linje längs en långsida, 2 inches med eggen (Använd en annan bit av skum som en rak kant). Detta är din mapline.
(bild 2)
Där mapline och djupkurva är är centrum för ditt mapline. Rita skalstreck runt mitten av din mapline, kommer ut i endera riktningen. Varje bock är en "karta enheten" längd från nästa. Halva skalstrecken på ena sidan av djup, hälften på den andra. Obs - depthline är halvvägs mellan två mapline fästingar.
När du får din fästing markerar, bör avståndet mellan din vänster mest bock och din rätt-mest bock vara lika med din mapline längd minus en karta enheten längd.
(bild 3)
Start från din vänster mest bock och din rätt-mest Bock, rita två linjer parallellt med den djup linjen. Detta är din djup nivå guider.
Längs båda djup nivå guide, rita skalstreck. Varje bock är en "djup enhet" längd från nästa, med den mapline är 0. Dra så många fästingar som du har djup.
(bild 4)
När du har både djup nivå guider bockas ut, ansluta dem. Det vill säga Rita en serie linjer parallellt med din mapline. Än en gång, använda en annan bit av skum som en rak kant.
(bild 5)
Det sista steget i rita din layout är märkning allt:
Markera mapline skalstrecken från 0 till ledningar - 1 (för mig, jag numrerade från 0 till 127). 0 är på vänster sida mot projektorn.
Markera de djup nivåerna från 0 till men många djup nivåer du har. Mapline är djup nivå 0, och den närmaste parallella linjen är nivå 1 och så vidare...
Stor! Nu är du redo att rita några punkter.