Hur man bygger en Kopplingsbild (7 / 13 steg)
Steg 7: Ray Tracing
Limma två bitar av skum tillsammans. När limma dem tillsammans, försök att stanna inom en tum eller två ytterkanterna (så att när du pierca hål i din skum, du inte kommer behöva kämpa igenom limmet)... Sedan tejpa detta till det tredje exemplaret av skum. Sedan - tejpa det alla till golvet:
Core...... ===============
. . . . . . . . . . . . . . . tejpade
Core...... ===============
. . . . . . . . . . . . . . . limmade till
Core...... ===============
. . . . . . . . . . . . . . . tejpade
floor _._._._._._._._._._._._._._._._._
Nu, mäta ut var din projektor ungefär ska gå (centrerad på raden djup och så långt från mapline som din djup är). Tejpa en bit plywood på den platsen.
Rita djupkurva till din plywood. Ett bra sätt att få den rak kanten här är att tejpa en bit snöre i mitten av mapline och dra den lärde. När den matchar depthline på skum, markera din plywood och dra det ut.
Mät sedan, från din mapline att göra intersect - där projektorn sitter.
Ta några tråd och knyta den bort på en hex mutter. Borra en skruv (eller spika en hammare) genom hex muttern i korsningen på plywood.
Nu har du en rak kant tillräckligt länge för att följa din väg av ljus!