Hur man gör ditt spel (10 / 10 steg)
Steg 10: Hur långt ska du?
Varför vill du göra detta spel? Är det för dina vänner att spela eller är du intresserad att försöka sälja ditt spel? De flesta kommersiellt framgångsrika spelet designers göra och sälja dussintals spel, var och en bidrar en liten mängd inkomst. Mycket få sluta någonsin sina dag-jobb.
Om du bara kommer att spela detta spel med dina vänner, sedan Grattis! Du är en framgångsrik speldesigner. Du kan njuta av din andra prototypen under många år eller kan du fortsätta att förfina ditt spel. Att göra spel för skojs skull är en ädel strävan av sig själv.
Om du letar för en bredare publik, är nyckeln till att få människor att spela ditt spel att få deras uppmärksamhet. Människor värderar ett fysiskt objekt som är framför dem högre än en som de kan bara se en bild eller ett urval av.
Att få en bredare publik vanligtvis kräver spela spelet med så många människor som möjligt och att ha kopior tillgängliga för människor att köpa. Detta betyder vanligtvis att spelet konventioner eller hosting spel på öppna spelkvällar vid universitet eller lokala spelaffärer. När du har en grupp människor att njuta av ditt spel, de kommer att spela med sina vänner och du kanske kan få fler människor spela ditt spel.
Sätta en produkt online är sällan tillräckligt för att få folk att spela. Det finns tusentals spel som finns tillgängliga, mer än något en person kunde spela i sin livstid. Människor kommer att investera sin tid i något deras vänner rekommenderar dock.
Prototyp och publicering
För spelgrafik, kan kreativ användning av fotografier vara en mycket bra utgångspunkt speciellt om du inte har robusta konst kompetens. Att bekanta sig med digital konst är ett måste men om du vill flytta mot en polerad spel. GIMP är ett utmärkt verktyg att bli bekant med. Den har allt du behöver att göra professionella letar grafik. Inkscape är ett annat verktyg som många speltillverkare tycker men jag har aldrig haft stor framgång med. Det är olika från GIMP eftersom det är en vektor grafiska program vs GIMP är ett program för bitmapp. (Om det inte meningsfullt att du, oroa dig inte om det..) Adobe erbjuder en månatlig plan för det är creative suite som är ganska överkomligt. Adobe Acrobat Distiller är nödvändig om du gör en spelet bok. En månatlig prenumeration är det billigaste sättet för att kunna använda det kraftfulla PDF verktyg.
För brädspel är min gå till resurs The spelet Crafter. Det tar tid att lära sig hur man gör en spelplanen eller en låda wrap, men de har en imponerande uppsättning alternativ. Det är en Print on Demand webbplats som kan sätta ihop en enda kopia av hela brädspel för ett rimligt pris.
För att skriva ut spelet böcker för saker som blir rollspel DriveThruRPG platsen att gå. De erbjuder nu möjligheten att skriva ut på efterfrågan böcker och kort.