Hur man gör en låg poly spel modellen ser mycket mer detaljerade med mixer och Gimp (10 / 11 steg)
Steg 10: Den fruktade UV-mappningen;. (
Det finns en anledning jag kom upp med denna metod. Jag hatar mödosamt uppackning UV kartor. Om du kan göra detta, du är begåvad ")
Hur att få en struktur på din modell.
1. lägga till ett material i modellen. Du kan göra detta genom att klicka på den lilla bollen med pjäser på den i fönstret Egenskaper. Oroa dig inte om dess färg, för nu jag skulle lämna den vit och släpp den speglande till 0%. Speglande är hur shinny det ser ut på modellen i spelet. Jag bråka med detta efter att jag får texturen på modellen.
2. Klicka på det rutiga torget, detta är egenskaperna konsistens. Under typ; Klicka på bilden eller filmen och välj sedan din textur som du gjort i Gimp.
3. högst upp på scenen där nästa ändra för att hjälpa, till rätt standard till UV. Detta delar upp skärmen i din modell till höger och en grå ruta till vänster.
4. bredvid ordet bild, klickar du på den struktur du gjort. Sist innan du kan börja, göra säker du eter tryck N och ändra konsistens till solid eller ändra vy till konsistens. Ja, du kan ha gjort detta i standard läge men i UV läge allt börjar över.
5. nu för att börja sätta att lägga till din struktur på din modell du måste börja att välja ansikten och sedan även i högra fönstret pressen du att öppna fönstret unwrap och lägga till jag använder formuläret projektvyn. Detta för mig är det bästa sättet jag vet hur man gör UV kartor som inte gör mig dra ut så mycket mitt hår. Jag tränar för att få bättre men om du vill snabbt och smutsiga, det fungerar.