Hur man gör en låg poly spel modellen ser mycket mer detaljerade med mixer och Gimp (4 / 11 steg)
Steg 4: Installera scenen
Ta din modell Välj alla dess delar och tryck på (Skift D) till duplicera den och tryck på (M2) flytta till nivå 2.
En modell kommer att ha massor av detaljer och underavdelningar och den andra kommer att lätta vikt för gaming.
För att ställa in min scen för vertex finns paint och sedan göra det några saker jag gör för att göra ett spel konsistens.
1. jag in modellen i en standard utgör till exempel överordnade alla sina objekt till huvuddel och tryck sedan Ctrl A för att ange modellerna standardplats till 0. Detta innebär överallt det blir flyttade jag kan alltid föra den tillbaka till denna pose.
2. Kontrollera rendering finns i cykler som är topp mitt på skärmen Visa. Då kommer jag gå till kameraikonen och min kvalitet inställningar.
Min kvalitet är normalt
Utgång: PNG, RGBA, färgdjup 16, 0 komprimering
Provtagning: förhandsgranska 0
Film: Transparent.
3. nästa lägger jag 6 (punkt) lampor till platsen placeras framför tillbaka ovanför under och på sidorna av craft. Detta beror på att när den används i spelet jag vill ha belysning på båten i vara variera neutral titta eftersom det kommer att flytta en hel del. (Picture1)
4. Ställ in kameran i scen till ortografiska
5. jag använda min multi res modifierare till modellen och sedan lägga till några mer delar upp till modellen genom att trycka på knappen Dela till höger som indikeras av pilen i (bild 2).