Hur man gör en låg poly spel modellen ser mycket mer detaljerade med mixer och Gimp (7 / 11 steg)
Steg 7: Med hjälp av Gimp
Jag använde Gimp för detta eftersom det är gratis för någon att använda. Photoshop fungerar om har det också.
Jag gillar att använda en stor struktur för att arbeta med så modellen behåller de bästa detaljerna. För att göra detta kommer jag titta på pixel storleken på varje bild och göra lite matematik att hitta hur stor att göra min textur i Gimp. När jag har denna storlek sjuk öppna Gimp fil > nya, anger den storlek du vill och sedan väljer du avancerade alternativ och välj bakgrund öppenhet.
Välj fönster av denna gigantiska box du just öppnat och sedan under Arkiv > Öppna som lager, Välj varje bild du bara utförs. (Hoppas du gjort dem alla som png)
Sedan jag börja ordna dem över på något sätt som passar ganska bra och sedan sjuk beskära brukar bilden ner för att spara på storlek lite. (Bild 1)
Efter att jag har min stora konsistens kan jag tillägga extra detaljer som flyg numrerar, flygplan dekaler etc och sedan spara hela, samt exportera den som en PNG som jag kommer att använda som min textur i mixer.