Hur man gör en låg poly spel modellen ser mycket mer detaljerade med mixer och Gimp (5 / 11 steg)
Steg 5: Vertex paint i cykler
Anledningen till att vi lagt till extra underavdelningar till modellen är mer underindelningarna du har på modellen desto bättre vertex färgen kommer att se ut. Även denna modell är endast för att lägga till vertex färg och texturer men denna modell kommer att vara mycket mer high poly då du kommer någonsin vill vara.
Sedan Vertex paint gjordes ursprungligen för Blender render har du att lägga till ditt material på ett speciellt sätt.
1. under objektet data ikonen, som ser ut som en triangel prickar i
fönstret rätt objekt. Tryck på + bredvid vertex färger som lägger en vertex färg slot kallas "Col" om inte du byta namn på den.
2, ändra tidslinje redaktör längst ner på skärmen till nod redaktören. Klicka på Lägg till > Input > attribut, då i text rutan typ Col eller vad någonsin du heter vertex färgen i objektdata. Och slutligen dra den gula pricken bredvid färg och dra det till gul färg dot på ditt material.
Nu ändra objektet mode till vertex färg och nu när du målar på modellen kommer du att kunna se det när du gör din modell. Obs: Detta gör det också möjligt att 3D utskrift i färg, om din använda Shapeways sandsten material.
Måla på vad någonsin färger du vill nu. Vertex färgen har en färgväljare, se till att ändra färg till något annat då vita ells inte vet du du målar.
Ett tips. ett sätt att få färgerna att titta smidig är måla dem på i en general långt sedan använda oskärpa borsten för att smälta dem sakta tillsammans.
Obs: I på bilderna ovan jag bort översta jet rotorn eftersom den kommer att flytta båten som helst flyger så detta kommer att vara texturerat separat.