Hur man gör en mobiltelefon och dator kontrolleras 3D tryckta Robot med Arduino - IoBot. (5 / 7 steg)
Steg 5: Lägga upp skiss och Robot kalibrering
Skiss konfiguration:
Innan du överför skissen till Arduino, se till att IP-adress, Gateway-adress och nätmask i skissen matchar till ditt LAN. I de flesta fall behöver du inte ändra något. Om din router har en annan än 192.168.1.1 IP-adress eller IP 192.168.1.177 upptas av en annan enhet, bör du dock justera lämpliga inställningar i skissen.
Ladda upp skiss till Arduino ombord:
Ladda upp skissa av IoBot till Arduino som beskrivs i Komma igång med Arduino
Om allt gick framgångsrikt, efter öppnandet Serial Monitor, bör du se meddelandet:
initiera: succé
Serveradress: 192.168.1.177
eller andra IP-adress, om du har ändrat skissen.
Obs: Kontrollera "Baud rate" i det nedre högra hörnet av "Arduino följetong monitor", den ska vara inställd på 115200, om det finns olika frekvens, ändra den.
Kalibrering:
Ansluta "4 x AA batteripack" (servo motorer power) till "Breadboard". "Arduino ombord" bör få sin ström från "6F22 9V batteri" eller "USB-kabel". Alla servon ska nu inställd på läge "0". Det är huvudet och kroppen i mitten position och armar ska vara vänd. Om någon av dem inte är i ett sådant läge, skruva loss den och sätta i rätt position.
Programinställningar:
LAN-läge:
När du först startar programmet, den är inställd att arbeta i LAN-läge och IP-adressen ställs in på 192.168.1.177
Om du ställde en annan adress i Arduino skiss, ändra det också i programmets inställningar panelen genom att klicka i programmets verktygsfält och senare på IP-adressen.
USB-seriell läge:
Om du kör programmet på din dator, kan du också styra roboten via "USB-kabel". För att göra det, byta anslutningsmetod i programmets inställningar panel till "Följetongen" och markera sedan namnet på hamnen där din Arduino genom att klicka på "Serial Port".
Nära panelen, ansluta roboten genom att klicka på "Anslut"-knappen i det övre högra hörnet av fönstret.
Allt gjort, du kan nu spela med din IoBot!