Hur man kör en Analog Soundboard (3 / 7 steg)
Steg 3: Utjämningsladdning ljud
"Korrekt" hänvisningen till olika frequecies skulle vara "Toppar" (vanligen kallad "Diskant"), "Högt mellanregister", "Mid", "Low Mid" och "Dalar" (vanligen kallad "Bass"). Om du någonsin använda termer diskant eller bas i Pro audio världen, kommer du att skrattas direkt ur ljudet boxen. Bara en varning. ;)
Det finns inget sätt att förklara hur man kan blanda miljökvalitetsnormer i denna korta instructable, ändras baserat på varje liten sak. Det är där konsten att blanda kommer in. Några allmänna regler:
1. Använd inte för mycket låg slut. Jag kan alltid berätta när en amatör blandning av det faktum att de alltid kommer att använda för mycket låg slut. Du kan använda en del, men vara inte 13-åriga killen som går in i en monter och dyker det upp hela vägen.
2. Använd inte för mycket av någon frekvens. Jag kan inte säga hur ofta jag EQing (jag allmänhet blundar när EQing... bara en av mina quirks), och när jag får det låter bra, jag tittar ner och alla frekvenser är mycket nära varandra.
3. Använd inte samma EQ inställningar för varje kanal. En av anledningarna till att jag blundar när jag EQing är att om jag tittar på vad jag gör, jag sluta lita på mina ögon mer än mina öron.
Vissa styrelser har vad som kallas en "sweepable" frekvens. Detta innebär att du kan välja exakt vilken frekvens du justerar i spänna av din "toppar" "mellanregister" och "dalar". Detta är en bra funktion när du har praktiken EQing, men när du bara lärande, är det bättre att bara använda några justeringar i taget.
En annan märklig huvudnummer på de flesta forum är det låga snittet. Detta kommer att ta ut frekvenser som inte behövs för sång. Detta kan hjälpa skära ned på feedback, så jag rekommenderar att använda det på vokala mikrofoner.