Hur man tillverkar din egen designer leksak eller starta ett nytt litet företag (1 / 11 steg)
Steg 1: innehåll
Modellen började med några grundläggande volym skapade i Solidworks, jag föredrar att starta de flesta av min digital modellering i ett program som Solidworks eftersom så långt som 3-d modellering går det är mitt modersmål och verkligen hjälper mig att förstå omfattningen jag arbetar i.
När jag har en grundläggande form och proportioner som jag är nöjd med ska jag övergå till en annan mer frihandsfigur typ modellering program.
Programmet kallas i detta fall faktiskt Sensable Freeform. Programmet drivs av en haptic skulptera enhet som gör att du kan "känna" din modell och ger en mycket mer skulpturell manipulation av den digitala filen.
Du kommer att se progressionen från steg 1 som var en ganska kontrollerade geometri genom steg 5 där jag trycka och dra modellen i till en mer organisk form.
I början var jag bara intresserad av en rendering och inte faktiska fysiska utdata, men en gång jag beslutat att föra produkten i den verkliga världen modellen gjorde en mer resa tillbaka till Solidworks för några tekniska detaljer eftersom jag ville göra den base och kotte i två delar som var tvungen att passa ihop väl.