Interaktiva glidande Visualizer (10 / 12 steg)
Steg 10: Genomföra kod
Först måste du hämta det programmera språket bearbetning till din dator. Länken till data överför är nedan.
https://Processing.org/download/
För att få din egen bild sätter igång, hitta koden:
< p > //Image ange setup < br > imageSets = ny ArrayList < imageset > ();
//*******************************************************************************
//*******************************************************************************
Ändra dessa till prefix, förlängning och antalet bilder i din uppsättning
kom ihåg att placera bildfilerna i datamappen
Bilder bör vara i form prefix ### .TLG där ### börjar vid 0000
och ext är en av jpg, gif, png eller tga
imageSets.add (nya ImageSet ("prefix", "ext", #));
imageSets.add (nya ImageSet ("fisk", "jpg", 21)); </imageset></p><p> //*******************************************************************************
//*******************************************************************************
poäng = nya film (här, "credits.mp4"); < /p >
och lägga till egna objekt i imageSets exempel. Bortkommenterad koden visar formuläret där dessa transaktioner bör vara:
imageSets.add (nya ImageSet ("prefix", "ext", #));
* prefix är avbildning utan inte inkluderar senaste uppsättning av 4 siffror. exempel: "IM" för filen "IM0694.jpg"
* ext avser tillägget bild (jpg, png, gif eller tga)
* Den sista parametern är det totala antalet bilder i bildsekvens. Detta nummer är viktigt eftersom det används för att läsa in rätt mängd bilder från datamappen under slingan.
** Se till att filerna finns i mappen "data" i samma katalog som den bearbetning skissen och i formuläret prefix ### .TLG där ### börjar vid 0000. För ett exempel, titta på filerna på kort tid förfaller vi tillhandahållit.
** Du kan också ändra raden poäng om du vill visa dina egna poäng
För att se till att bilden passar sekvens korrekt på skärmen:
Tänk på att ändra måtten på variablerna visas överst i skissen baserat på monitor pixeldimensioner. Koden läser just nu:
slutliga int skärmbredd = 1920;
slutliga int SCREEN_HEIGHT = 1080;
Koden har två andra viktiga funktioner förutom bild reglaget.
1. det kräver att användaren att kalibrera scroll längden i början av varje användning för att säkerställa att användaren kan sedan bläddra igenom hela den bild som.
2. det tillåter användaren att bläddra igenom bild uppsättningar tillgängliga och väljer du den uppsättning som de vill visa. Dessa funktioner ingår i koden redan.
Anteckningar:
Observera 1: Vi körde vår enhet av en MacBook Pro med en 2.3GHz Intel Core i7 processor med 16GB RAM och NVIDIA GeForce GT 750 M 2048 MB grafik.
Anmärkning 2: Om din behandling skiss kör slut på minne, gå till inställningar och hitta fältet öka maximalt tillgänglig minne. Vi fann att 10GB var tillräcklig för 650 + 1080p PNG bilder. Om du använder mindre skärmar eller mindre bilder, räcka mindre RAM-minne.
Viktigt: Mus Acceleration
För att noggrant gå igenom bildspelet måste du inaktivera mus acceleration. Detta är en funktion som de flesta OSs har där mus hastighet påverkar hur långt du flyttar. Måste du leta upp hur man inaktiverar den på din maskin. Här är länken vi använde (Mac OS X), kan du behöva söka på egen hand om detta inte fungerar:
Viktigt: Bildskärmar
Detta system är utformade för att användas på en andra och tredje bildskärm. Om du inte har 3 monitorer, ändra raden
frame.setLocation (displayWidth, 0);
till
frame.setLocation (0,0);
Som placerar programmets ram på din första fönstret så att du kan se den.