Interaktiva glidande Visualizer (12 / 12 steg)
Steg 12: Använda bildeffekter
1. innan du kör programmet, se till scroller är hela vägen till ena änden av banan eller det andra.
2. När du kör programmet, kommer att en skärm dyka upp och ber er att kalibrera scroller längd.
3. Skjut Scroller ända till den andra änden av spåret och hålla den på plats i 3 sekunder för att kalibrera. Detta ger programmet längden på spåret, och kommer att distribuera imageset jämnt längs denna längd.
4. efter kalibrering, bör en annan skärm dyker upp där du uppmanas att välja den imageset som du vill visa. Du kan välja den bild som du vill visa genom att bläddra monitorerna och tillbaka. Du behöver bara hovra över en imageset att välja den du vill visa. En räknare visas och räkna ner hur länge behöver du muspekaren över bilden för att markera den.
5. efter väljer du den imageset du vill visa, laddar programmet bild uppsättning, som kommer ta ett tag. Du inte flytta skjutreglaget medan bilderna laddar så kommer det att kasta skjutreglaget i otakt.
6. efter de laddas, kommer du att kunna glida fram och tillbaka genom imageset. Det är möjligt att scroller kan komma i otakt beroende på hur tillförlitlig mus sensorn är. Om detta händer, att scroller sluta på den sista eller första bilden innan den når slutet av spåret. Om detta händer, Fortsätt att trycka scroller i samma riktning tills den når slutet av spåret. Detta kommer att kalibrera Scroller. För att visa en ny imageset, måste du stänga och öppna programmet (och gå igenom ovanstående process från början).
Grattis! Är du redo att visa ditt arbete för världen.