Intro till enhet (10 / 14 steg)
Steg 10: Animation
På samma sätt som du gjort ett skript, den här gången gör en animatör Controller
Projektet Fönster > högerklicka > Skapa > animatör Controller
Namn den Zombie Animator.Now dubbelklicka på Zombie Animator.
Nu i projektfönstret, lokalisera den Zombie tillgången igen.
Öppna upp tillgången genom att klicka på pilen bredvid den.
Nu dra och släppa walking_3 animeringen i fönstret animatör.
Ansluta någon staten till walking_3 staten vid rätt klickande på någon stat > göra övergången och klicka sedan på walking_3.
Första, låt oss se till att gå 3 öglor korrekt genom att redigera övergång pilen (Klicka på pilen övergång).
Kontrollera att vandrande animeringen inte över knä och pilarna på tidslinjen är bredvid varandra.
Nästa, låt oss se till att animeringen är inte super duper långsamt genom att redigera walking_3 animation inuti fönstret animatör.
Som hastigheten till ca 3,4.
Nu i din scen, gå till Zombie och dra animatör handkontrollen till objektet animatör.
Avmarkera tillämpa Root rörelse och Ställ in culling alltid animera.
Slutligen, gå till Prefab > Verkställ och tillämpa inställningar på prefab. Kontrollera att Zombie prefab nu också har en animatör controller!
Testa det ute i scenen!