Intro till enhet (3 / 14 steg)
Steg 3: terräng
Låt oss lägga några berg!
I menyraden gå till GameObject > skapa andra > terräng
Markera objektet som terräng genom att klicka på det i scenen eller i listan i fönstret hierarki.
Klicka på knappen Höj/sänk terräng i panelen granska.
Vänsterklicka och dra någonstans på terrängen i scenen för att höja höjden.
Håll ned SKIFT till lägre.
Experimentera med olika penselformer och storlekar.
Att lägga till texturer
Nu Välj färg konsistens i inspektören.
Klicka på knappen Redigera texturer under texturer på väg och välj Lägg till struktur.
I fönstret som visas klickar du på Välj Välj i rutan märkt konsistens.
Dubbelklicka på gräs (Hill) i det fönster som visas.
Klicka på Lägg till längst ned i Lägg till terräng textur fönster.
Lägga till några mer texturer med samma metod.
Konsistens målning
Välj en konsistens än gräs med terräng och färg konsistens verktyg fortfarande är markerad.
Nu, precis som med höjd modifiering, klicka och dra i visningsområdet att ändra strukturen på terrängen.
Flytta kameran Main
Hitta din kamera genom att dubbelklicka på Main kameran objektet i listan med objekt på vänster sida av skärmen under hierarkin.
Aktivera verktyget rörelse genom att klicka på 4 dubbelriktade pilen i det övre vänstern.
Du kan flytta objekt genom att dra pilarna av verktyget.
Flytta din Main kamera objekt så att kameran förhandsgranskningen visar något intressant.