Katt närhet MATLAB program (3 / 6 steg)
Steg 3: Verkliga arbetet - bas Plot
handling (x,-y + 105, "r")Axel ([1 20 0 100])
Vänta
handling (x, y-5, "b")
Legend ("Intelligens", "Tomhet av uttalanden", "plats", "bästa")
Vänta
tomten gör vad den gör och tomter x och y värden. Igen, konstanten för y-värden är att göra han grafen ser trevligt. "R" betyder att jag vill första graf, intelligens, att vara i rött. "B" innebär att jag vill secod graf, tomhet, att vara blå (svart skulle vara "k").
axel låter mig styra vilka gränserna för grafen är, igen så grafen ser bra ut. Hur den fungerar är axeln ([x-min x-max, y-min, y-max]).
Håll på innebär jag vill grafen bo så de saker jag diagram nästa kommer att vara på denna graf och inte en ny.
legend ("Intelligens", "tomhet av uttalanden", "plats", "bästa") gör en legend. Det kommer att automatiskt göra den första termen för första grafen gjorde, andra för den andra, etc. Den andra delen, "" plats","bästa"", har MATLAB plocka det bästa läget för förklaringen att det ser alla blanka. Du kan också ange plats, till exempel "East".
Du har nu grafen i XKCD komikern. Nu ska vi graf där du är på grafen.