Keres, en ficka storlek kämpar robot. (2 / 7 steg)
Steg 2: CAD-utveckling
Många drag överlevt genom design iterationer, men det fanns också flera stora förändringar under loppet av utveckling. Den enskilda största förändring inspiratör var backordering av den ursprungliga vapen motorn. Detta tvingade mig att titta på alternativ och samtidigt göra så jag bestämde mig att drastiskt ändra layouten av chassit.
Utanför vapen motorn förblivit de viktigaste komponenterna densamma över itereringarna. Det ursprungliga konceptet var ett vapen bar 5" som skulle utvidga framför och bakom den kort, brett chassin. Detta arrangemang tillåtet för en främre och bakre attack men var en ganska ineffektiv användning av utrymme på grund av vapen motorn sitter mitt i allt, som innebar att det behövs en wire guard att hålla borstlös outrunner från greppa på sladdar efter en effekt. Detta koncept gick igenom flera varianter och var så småningom hackade ner tillräckligt för att det skulle göra vikt om det byggdes.
På denna punkt avsedda vapen motorn gick på restorder och jag bestämde mig att justera konceptet lite samtidigt integrera nya motorn. Vapnet flyttades framåt ge den frontal attacken fler och göra det något mindre benägna att lyfta näsan från marken under acceleration. Än en gång, det var hackade till vikt i cad och på minst för gången ansåg gjort.
Efter att ha tillbringat lite tid att tänka om det, var jag missnöjd med mängden material tas bort från den övre och nedre rustningen och bestämde att jag behövde en mer tätt packade chassi. Detta ledde till den slutliga översynen som användes för konstruktion. Chassi bredd sjönk med 2 inches utan mycket ökning i längd och fick några små inslag som bör bidra bekämpa bör det hamna inte i dess avsedda riktning. Små spetsiga utstick på baksidan av chassit bör förhindra att den vilar platt på rygg i en position som kan vara svårt att fly, vilket bör minimera riskerna för immobilisering. Den andra funktionen är Invertera pinnar, två stiften sticker upp precis bakom vapnet motorn. Dessa kommer att dra på marken i stället för motor kroppen när roboten är inverterad möjliggör lättare vapen spin-up och en högre toppfart brukas i inverterat läge.