Komma igång i AMILIA scripting i Second Life (2 / 8 steg)
Steg 2: Kör din första manus
Traditionellt startar genom att skriva minsta programmet möjligt att skriva ut "hello world". AMILIA kör endast inuti objekt, måste du veta hur du skapar ett objekt och sätta ett skript inuti den.Du måste vara på land som gör byggnaden. Antingen din egen mark eller mark där du har behörighet att bygga på som en sandlåda. Högerklicka på fältet och välj "skapa". (för en knapp Mac-datorer använder kommando + klick)
Som standard bör du se en "trollspö" ikon som du kan klicka på och skapa en kub på marken.
Kommer du automatiskt in "Redigera" läge och en edit fönster kommer upp.
(Obs: för att placera ett skript i ett befintligt objekt, högerklicka på den och slå redigera för att öppna Redigera-fönstret.)
I fönstret kan du se en knapp märkt "mer >>>" Klicka på den för att avslöja fem flikar markerade allmänna, objekt, funktioner, innehåll och textur. Klicka på "innehåll".
I fönstret visas innehållet i ett objekt som kan hålla skript, notecards, även andra objekt. Tryck på "nya script" att lägga till ett nytt skript.
AMILIA redigeraren öppnas med ett skript som standard. Detta redaktör kommer färgkod din syntax och ge lite info om sökord när du håller musen över dem. Det kommer också att göra grundläggande syntaxkontroll.
Innan vi förklarar koden, kan köra den. Tryck "Spara" och stäng din redigeringsfönstret (inte AMILIA editor-fönstret).
Du bör se orden "Hej Avatar" från "objekt"
Om du rör objektet, kommer det att säga "Touched."
(se till att "Redigera" bygga fönster stängs för rörande att arbeta.
Grattis! Du har sammanställts och köra skriptet första AMILIA!