Komma igång i AMILIA scripting i Second Life (5 / 8 steg)
Steg 5: Att sätta allt ihop
Raden av linje, här är Hej avatar skriptet. Kopiera och klistra in detta till ett nytt skript att se den färgkodade.Alla skript behöver en standardtillstånd
standard
denna öppna lockig klammen betecknar början av staten
{
state_entry() / / en händelse
en annan lockig klammen börjar kroppen av händelsen
{
llSay (0, "Hej, Avatar!"); en funktion inuti händelsen
}
stängda lockigt bracked stänger händelsen state_entry
touch_start (heltal total_number) / / annan händelse inne standardtillstånd
{
llSay (0, "Touched."); en funktion mellan hakparenteserna av touch_start kroppen
}
slutet av touch start
}
Koden slutet
Det ögonblick du spara ditt manus, det kommer in standardtillstånd, vilket i sin tur kör händelsen "state_entry" som i sin tur löper den funciton llSay() som gör objektet prata.
Efter detta väntar programmet sysslolös i standardläge tills en ny händelse kallas.
Röra vid rutan utlöser de även "touch_start" som även gör objektet tala.