Kvinnliga Blademaster Barioth Armor (6 / 15 steg)
Steg 6: Rodret & peruk
Jag hade aldrig gjort en hjälm eller del av en så i stället för winging det, jag tittade på vad andra stiliserade hjälmar [från spel] var som att se om något fanns nära vad jag var ute efter. Låg och se, fanns det ett par saker över på Halo Costuming Wiki och 405th.
Jag petade genom hjälmarna och hittade några åsar på Hayabusa hjälmen och en näbb som framsidan till Aribter i Halo universum så jag använde de pep mönster lappar i papper (bild 4) då WF (bilder 5,6) för en bas.
Efter att få en [verkligen] grov bas, började jag varva Paperclay (bild 7) lägga upp vissa bulk och konkretisera dimensioner. Efter Paperclay kastade jag på några poly harts, Apoxie skulptera och plats putty. Slipas som tills den var redo för färg.
Jag började arbeta på skalning för huggtänderna (bilder 8,9) och besluta hur man passar all den här skiten på peruken och bära alla, så bekvämt som möjligt.
Huggtänderna (bild 10) var skissat upp för hand på papper och kopieras för att göra rätt och lämnade spegelvända bilder. Jag skulpterade dem i Super Sculpey. Jag gjorde mycket skit, tunn, dåligt genomtänkt formar av tänderna i latex. Hade jag vet då vad jag vet nu, skulle jag ha gjort dessa som du formar. Derp.
Jag tog en punkig i 613A, skördade de flesta av dito väft av, och hand sydda dem tillbaka in i en annan Punky i 613A. (bild 11)
För att passa den bepansrade delen av rodret till peruk, jag tog bort de dito väft från kronan. (bild 12)
Efter att jag sytt de extra dito väft på baksidan av peruk, La jag valv av tyg täckt urbening varje så många inches horisontellt, som en Bumpit, retad, och hairsprayed för så mycket volym som jag kunde hantera. (bilder 14,15)