LabVIEW handledning: Spel rabatter (8 / 8 steg)
Steg 8: Kontrollera rätt spel och händelsen struktur
I den tredje ramen i koden använder vi egenskapen noder för att ange antalet poster som vi vill ha för våra matchade namn så att dess storlek motsvarar storleken på matrisen som användaren matade i. Vi också in de matchade namn, ja, och inga kontroller/indikatorer till synlig så att användaren kan se dem.
Användaren väljer sedan om de matchade spel är korrekta eller inte (bilden ovan). En händelse struktur används för att vänta tills användaren trycker ja eller nej. Om ja, kontroller/indikatorer är dolda igen och koden fortsätter. Om du inte är pressad, kontroller/indikatorer är dolda och sedan VI avbryts. Detta är bilden ovan i händelse struktur. Här används en invoke-nod för att stoppa VI. Om du vill veta mer om händelsen strukturer kolla NI dokumentation och denna super bra YouTube-video som går över hur du använder en händelse struktur och varför de är användbara.
Här slutar min kod genomgång! Låt mig veta om du har några frågor i kommentarerna.