Läpp synkronisera i flash (1 / 5 steg)
Steg 1: Ändra hur flash spelar ljud på tidslinjen
Denna metod kallas streaming, i flash är det en synkronisering alternativ, låsa ljud i tidslinjen och skära upp ditt ljud i bitar som spelas på varje ram.
För att komma åt det, måste du placera en ljudfil på en ram och välj den bildrutan i tidslinjen när egenskapsfliken är öppen.
Egenskaper på fliken dina ljudalternativ visas, inklusive vad filen är att spelas på ramen, eventuella effekter som blekning, och slutligen, synkronisering, hur ljudet kommer att spela i förhållande till tidslinjen. Som standard spela alla ljud som händelse, som möjliggör detta bästa kvalitet.
Hur som helst, för att binda ditt ljud i tidslinjen, ändra alternativet från händelse till streaming.
Också ta del av start och stopp, använda dessa kommer att innebära du inte behöver klippa musik kort innan du importerar om du bara vill spela till en viss punkt
Detta innebär i flash, när du animera och du dra ram markören uppåt eller nedåt på tidslinjen som går det över ramen det kommer spela bit av ljudet bunden till att viss bildruta.
Detta slår alternativet att animera ett fåtal bildrutor i taget utifrån vilka ljud du anta kan spelas på denna ram, genom att spela precis innan ljudet, att låta det spela ut, eftersom det inte kommer att sluta spela i "event" läge tills ljudet är klart och sedan rita vad ljud du tycker är sagt då.
Förresten, om du exportera filmen med någon av ljuden synkronisering metoder som "ström", då det kommer att röra till synkronisering av alla ljud i filmen, dessutom bitar bundna till varje bildruta kan bara inneha ett begränsat antal byte, så bitrate kommer att sjunka dramatiskt och ljudet kommer att låta som det spelades in på en telefon eller en riktigt dålig billigt mikrofon.
När du är klar med animera kan du ändra ljudet synkar alternativet tillbaka till händelse som kommer att spela upp ljudet som vanligt i SWF-filen, endast i dess faktiska kvalitet.