Läpp synkronisera i flash (4 / 5 steg)
Steg 4: Bildruta för bildruta Hand animera
I huvudsak denna metod är bara att fylla luckorna som den tweening metoden, utom, du ritar för hand, oavsett var du kan.
Denna metod är förmånliga att tweening när tecknen huvudet inte är i rörelse eller när du använder pre ritade munnar som skulle ta för lång tid att förändra / rita om korrekt.
Det enda Tricket är att alltid se till att du ritar rätt form för munnen och vid rätt tidpunkt, nämligen stänger inte munnen till en linje på grund av tystnad under mitten av ett ord.
Exemplet med ram av ram är några klipp från min pokemon parodi.
Den första scenen är ett exempel på fullständig bildruta för bildruta animering, knappt använt professionellt, men fortfarande lika effektiva. I huvudsak jag hand drog varje enskild bildruta används i tal utan luckor eller pauser.
Nästa scener men jag använda något mer i linje med nyckelbilderna synkronisering. Luffare då säga "ändra", är formen tweening, som är ett lämpligt tillfälle att använda en interpolering. Att vara en forminterpolering, upprätthåller det linjebredden medan morphing.
Som ni kan se, fullständig bildruta för bildruta när det görs rätt, är mycket smidigt och effektivt, men om du tittar noga på det, pacing det rätt, du hittar det inte riktigt stämmer upp exakt hur det bör uttryckas, men om du tittar riktigt hårt du inte ser det. Detta är vad jag menar, om det är lite eller rätt på pricken, det fungerar alltid. Ju mer bryts och pausar används dock fel bli mycket tydligare.