Läpp synkronisera i flash (2 / 5 steg)
Steg 2: Nyckel ram läppen synkronisering
Först är en av de enklaste metoderna, och är en bas för flera andra. Det ger en av de enklaste sätten att få en ganska äkta mun rörelse med samma ansträngning, än binärmetoden som bara rita en cirkel för om munnen öppnas eller stängs, som jag inte kommer att gå in.
Denna metod är nyckelbilderna klingande. Vad detta betyder är att du ritar din mun rörelser på punkterna där det finns mest förändring, som skulle vara när uttala ett annat ljud. e.g tyst "GA" eller "TA" till "MOO".
När du behärskar denna metod, blir de andra mycket lättare, som i huvudsak bara gå vidare till den här.
När du har din ljudanläggning till streaming och ansiktet tecken alla redo att gå, dra ram markören över ramarna och lyssna för viktiga stavelser som skulle ha mest påverkan på hur munnen är formad. e.g AH EE OO EH OH och AY. Om du någonsin lärt sig japanska dess i huvudsak japanska vokalerna i de flesta fall
Nu dra på de ramarna munnen för att ljudet. Detta är hur du startar flera metoder. Mitt exempel är luffare från min parodi säga jag är en luffare, inbäddade 3 versioner för steg du behöver ta.
Som sagt, först är att bara rita de största förändringarna i ljud samt vad skulle skapa de flesta förändringen i munnen form.
Nästa är att precis innan och precis efter varje av dessa mun ljud, att sätta i en övergång, hur munnen ska se ut precis innan eller direkt efter att ljudet. Sitt bästa för att hålla en ram eller 2 mellan referensbilder om det finns en hel del avstånd mellan ljud du har lät. i många fall kommer ljudet precis innan eller efter att något liknande te, vara, pe, ect. inte ljud de med en stängd mun.
Slutligen, där så är tillämpligt, rita en stängd mun. Använder inte det för mycket men eller annars det slag av ruinerna saker. I det här exemplet jag har ändrat alternativet synkronisering från ström till händelsen så att du kan se vilken typ av skillnad gör det i ljudkvalitet
Om jag hade några andra ljud på tidslinjen, streaming eller händelse, de skulle alla spela på fel tider under de flesta omständigheter, så när exportera måste du ställa in till event.