Lätt design - Turtle grafik Python (4 / 4 steg)
Steg 4: slutsats
Lika stolt som ni kanske på denna punkt, du har knappt skrapat på ytan. Människor gör saker så att de fraktal-träd med python.
Om sköldpaddan är din sak, kolla in sköldpadda och Läs mer på PythonDocs, där det är väl dokumenterat. Det finns många fler aspekter som fyllningar och cirklar. Experimentera och ha kul.
Jag hoppas jag har inspirerat någon, och de fortsätter att lära sig python. Det är enligt min mening det enklaste, men mest kraftfull programmering språket.
För att ytterligare imponera på dig, lämnar jag koden för en rainbow triangel. Här är en anpassad version av StackOverflow fråga:
importera sköldpadda
Turtle.Setup (bredd = 600, höjd = 500)
Turtle.Reset()
Turtle.hideturtle()
Turtle.Speed(0)
Turtle.bgcolor('black')
c = 0
x = 0
färger = [
#reddish färger
(1.00, 0,00 0,00), (1.00, 0,03, 0,00), (1.00, 0,05, 0,00), (1.00, 0,07, 0,00), (1.00, 0.10, 0,00), (1.00, 0.12, 0,00), (1.00, 0,15, 0,00), (1.00, 0,17, 0,00), (1.00, 0,20, 0,00), (1.00, 0,23, 0,00), (1.00, 0,25, 0,00), (1.00, 0,28, 0,00), (1.00, 0,30, 0,00), (1.00, 0,33, 0,00), (1.00, 0,35, 0,00), (1.00, 0,38, 0,00), (1.00, 0,40, 0,00), (1.00, 0,42, 0,00), (1.00, 0,45, 0,00), (1.00, 0,47, 0,00),
#orangey färger
(1.00, 0.50, 0,00), (1.00, 0,53, 0,00), (1.00, 0,55, 0,00), (1.00, 0,57, 0,00), (1.00, 0,60, 0,00), (1.00, 0,62, 0,00), (1.00, 0,65, 0,00), (1.00, 0,68, 0,00), (1.00, 0,70, 0,00), (1.00, 0,72, 0,00), (1.00, 0,75, 0,00), (1.00, 0,78, 0,00), (1.00, 0,80, 0,00), (1.00, 0,82, 0,00), (1.00, 0,85, 0,00), (1.00, 0,88, 0,00), (1.00, 0.90, 0,00), (1.00, 0,93, 0,00), (1.00, 0,95, 0,00), (1.00, 0.97, 0,00),
#yellowy färger
(1.00, 1,00 0,00), (0,95, 1,00 0,00), (0.90, 1,00 0,00), (0,85, 1,00 0,00), (0,80, 1,00 0,00), (0,75, 1,00 0,00), (0,70, 1,00 0,00), (0,65, 1,00 0,00), (0,60, 1,00 0,00), (0.55, 1,00 0,00), (0,50, 1,00 0,00), (0,45, 1,00 0,00), (0,40, 1,00 0,00), (0,35, 1,00 0,00), (0,30, 1,00 0,00), (0,25, 1,00 0,00), (0,20, 1,00 0,00), (0,15, 1,00 0,00), (0.10, 1,00 0,00), (0,05, 1,00 0,00),
#greenish färger
(0.00, 1,00 0,00), (0,00, 0,95, 0,05), (0,00, 0.90, 0,10), (0,00, 0,85, 0,15), (0,00, 0,80, 0,20), (0,00, 0,75, 0,25), (0,00, 0,70, 0,30), (0,00, 0,65, 0,35), (0,00, 0,60 0,40), (0,00, 0,55, 0,45), (0,00, 0,50 0,50), (0,00, 0,45, 0,55), (0,00, 0,40, 0,60), (0,00, 0,35, 0,65), (0,00, 0,30, 0,70), (0,00, 0,25, 0,75), (0,00, 0,20, 0,80), (0,00, 0,15, 0,85), (0,00, 0.10, 0.90), (0,00, 0,05, 0,95),
#blueish färger
(0.00, 0,00, 1,00), (0,05, 0,00, 1,00), (0.10, 0,00, 1,00), (0,15, 0,00, 1,00), (0,20, 0,00, 1,00), (0,25, 0,00, 1,00), (0,30, 0,00, 1,00), (0,35, 0,00, 1,00), (0,40, 0,00, 1,00), (0,45, 0,00, 1,00), (0,50, 0,00, 1,00), (0.55, 0,00, 1,00), (0,60, 0,00, 1,00), (0,65, 0,00, 1,00), (0,70, 0,00, 1,00), (0,75, 0,00, 1,00), (0,80, 0,00, 1,00), (0,85, 0,00, 1,00), (0.90, 0,00, 1,00), (0,95, 0,00, 1,00)
]
medan x < 1000:
IDX = int(c)
färg = färger [idx]
Turtle.Color(Color)
Turtle.Forward(x)
Turtle.Right(98)
x = x + 1
c = c + 0,1
Turtle.exitonclick()
Som ett uppdrag, försöka göra en Sierpinski triangel. Det tar många trodde.
Också, snälla rösta på detta instructable om du gillade det!