Legend of Zelda: Skyward Sword gudinnan bröstet (1 / 7 steg)
Steg 1: Modellering bröstet - Del1
Jag beskriver först objektet i Adobe Illustrator. Jag föredrar Illustrator över disposition funktionerna i 3D modelleringsverktyg.
Jag sedan exportera den som en AutoCAD-ritning, som tillåter mig att importera vektorgrafik i SolidWorks.
Jag gör sedan de nödvändiga 3D manipulationer i SolidWorks.
Det är under beskriver att jag planerar de 3D manipulationer. Man måste vara uppmärksam på typerna av vektorer som behövs för att utföra vissa manipulationer. Det är också under den konturera fasen att jag planerar alla bitar jag behöver. Bröstet upp, ned, ben, och i topp innerfoder hus elektroniken är alla separata bitar, och jag behöver nog vektorgrafik att modellera dem som separata bitar.
Visas, är referens foton jag har använt. Det är bäst om du kan extrahera faktiska 3D-modellen från spelet, men enbart för textur kartläggning bilder (i 3D-modellen som används i spelet är råolja). Jag kan hitta den pappersmodell modellen för bröstet, så jag använde det för min referens bilder.