Leksak pistol kul (11 / 14 steg)
Steg 11: Brand upp din Arduino
Kopiera och klistra in koden nedan i en ny Arduino fil. Detta kommer att tillåta oss att låta bearbetning prata med Arduino.
/*
Dimmer
Visar den skickar datan från datorn till Arduino styrelsen,
i detta fall att styra ljusstyrkan i en LED. Data skickas
i enskilda byte, var och en av som sträcker sig från 0 till 255. Arduinoen
läser dessa byte och använder dem för att ställa in ljusstyrkan av LED.
Krets:
LED från digital stift 9 fästs marken.
Seriell anslutning till bearbetning, Max/MSP eller ett annat seriella program
skapade 2006
av David A. Mellis
modifierade 30 Aug 2011
av Tom Igoe och Scott Fitzgerald
Denna exempelkod är offentlig.
http://www.Arduino.cc/en/tutorial/dimmer
*
/ const int ledPin = 12; PIN-koden som LED är kopplad till
void setup()
{
initiera den seriell kommunikationen:
Serial.BEGIN(9600);
initiera ledPin som en utgång:
pinMode (ledPin, produktionen);
pinMode (12, OUTPUT);
pinMode (13, OUTPUT);
}
void loop() {
byte ljusstyrka;
Kontrollera om data har skickats från datorn:
om (Serial.available()) {
Läs den senaste byte (som kommer att vara från 0 till 255):
ljusstyrka = Serial.read();
digitalWrite (12, ljusstyrka); Aktivera LED (HIGH är spänningsnivån)
digitalWrite (13, ljusstyrka);
ställa in ljusstyrkan LED:
digitalWrite (ledPin, ljusstyrka);
}
}