Leksak pistol kul (12 / 14 steg)
Steg 12: bearbetning
Se till att du skicka koden över till Arduino, och låt oss börja arbeta i bearbetning. Kopiera och klistra in koden nedan i en bearbetning fil.
Dimmer - skickar byte över en seriell port
av David A. Mellis
Denna exempelkod är offentlig.
import processing.serial.*;
Seriell port;
int värde = 0;
void setup() {
storlek (256, 150);
println ("tillgängliga seriella portar:");
om bearbetning 2.1 eller senare, använda Serial.printArray()
println(Serial.list());
Använder den första porten i den här listan (siffran 0). Ändra detta till
Markera den port som motsvarar din Arduino ombord. Sist
parametern (t.ex. 9600) är hastigheten på meddelandet. Det
har ska motsvara det värde som skickas till Serial.begin() i din
Arduino skiss.
Port = ny följetong (denna, Serial.list() [5], 9600);
Om du vet namnet på den port som används av Arduino styrelsen, du
kan ange det direkt så här.
Port = ny följetong (här, "COM1", 9600);
}
void draw() {
Rita en övertoning från svart till vitt
Fill(Value);
rect (25, 25, 50, 50);
skriva den nuvarande X-positionen av musen till den seriella porten som
en enda byte
port.write(Value);
}
void keyPressed() {
om (värde == 0) {
värde = 255;
} annat {
värde = 0;
}
}