Lösa labyrinten med hjälp av Photoshop, Gimp, färg eller något annat program (5 / 5 steg)
Steg 5: Hur och varför detta fungerar
Nu när ni alla vet hur det är gjort, har jag en behandling för dig, de nyfikna.
Tanken bakom alla tekniker i detta kompatibel kommer från detta: varje labyrint är inget annat än två väggar intill varandra, var och en med några döda allierade och vänder. Två väggar inte är ansluten (se bilden ovan). Vanligaste datorgenererade labyrinter Följ denna kriterier men jag kan ha ljugit när jag sa att du kommer att kunna lösa eventuella labyrint. Du nu vet hur man löser eventuella labyrint som börjar och slutar utanför labyrint (även om den har flera in-/ utförselplatser) medan tvingas lösa eventuella labyrint som har start/avslut i centrum för hand eller genom delande väggen i centrum Slutför område för hand [bild 2] (Observera att du får två lösningar som en som går genom nybildade hål bör kasseras - tack alames). Tänk dock att denna metod kräver några försök och misstag. I de flesta fall klippa utanför väggen gör jobbet men i vissa fall måste du experimentera.
labyrinter med finish i centrum kan också lösas genom regeln om högersväng (som fungerar på alla lösbara labyrinter från antingen starta eller sluta position) (för dem som inte vet det: du sväng höger vid varje korsning eller återvändsgränd; lefts fungerar lika bra så länge du alltid vända dig i samma riktning) som relativt enkelt kan göras av datorprogram.
Om tillräckligt av du Visa stöd kan jag skriva en app för att lösa labyrinter. det ska bli en kul öva genomföra motion tracking och har upptäckt algoritmer.
Tveka inte att lämna alla frågor och feedback i kommentarer. Om du gillade detta kompatibel, rösta på mig i "hur man spelar ___ utmaning" och "automation contest". Tack!