Maskar i rymden ombord spelet
NASA har tagit maskar till ISS på sina egna speciella kapsel. Det var en olycka ombord på stationen och mask astronauterna måste navigera till escape kapseln att återvända till jorden. Luftslussen till flykten kapsel har skadats men kan nås från den andra sidan av fartyget. Mänskliga astronauterna hjälper deras maskätna kamrater nå kapseln med en serie lampor i varje kvadrant av postera.
Mål:
Att motivera en mask, genom sin naturliga känsla av synligt ljus, att gå från en utgångspunkt till en avsedd plats.
Gameplay:
Masken startar i kvadrant 1 av spelplanen. Masken rör sig genom varje kvadrant av stegvis utlöser dörren växlar tills den når kvadrant 4. Kvadrant 4 kommer att fyllas med några av maskens favoriträtter, som kaffesump eller äpple skal, så det kan belönas för alla sina ansträngningar. Spelaren har möjlighet att växla lysdioder på/av för att motivera masken att utlösa nästa dörren och hålla masken från krypa upp i ett mörkt hörn av spelplanen.
Designers:
Hej, är våra namn Eric Hamilton och Katie Staples. Vi gjorde detta projekt för vår Cybiotic interaktion Design klass undervisas av Andrew Quitmeyer på Georgia Tech. För mer information är här c