Med en Arduino ritning Robot med timme av koden Tutorials (3 / 3 steg)
Steg 3: Ändra koden
När du har ett mönster i den handledning du vill använda, klicka på knappen "Visa kod". Kopiera och klistra in koden i funktionen loop() av Arduino skiss. Denna kod är från Anna och Elsa steg 11:
för (var count2 = 0; count2 < 4; count2 ++) {
för (var count = 0; räkna < 2; räkna ++) {
moveForward(100);
turnRight(60);
moveForward(100);
turnRight(120);
}
turnRight(90);
}
Observera att "var" JavaScript variabeltyp inte är en standard datatyp Arduino. Motsvarigheten skulle vara "int" för heltal. För att göra livet enkelt, har jag lagt några kod så Arduino vet att när vi säger "var", vi betyder "int". Koden handlar om abstraktion.
Kompilera och ladda upp koden! Det är bara så enkelt. Om robotens ritning inte matchar vad du fick i handledningen, kan du behöva kalibrera din robot eller check på löst hjul eller släpande delar.
Låt mig veta vad du kommit fram till!