Min erfarenhet med MAGPI (6 / 6 steg)
Steg 6: Spela med MAGPI
Jag kunde prova varje spel. Lådan, för mig, kändes som ett ganska snyggt litet program och var ärligt talat de mest effektiva. Catcher spel var faktiskt ganska svårt som raketer dragkraft i motsatt riktning mot vad du kanske tror (som en designer val även om så kan vi låta det glida). Den Uber orm spel spelas ut precis som man kan förvänta sig, men det verkade krascha efter om 10-15 rundor för att äta ett mellanmål. Jag vet inte faktiskt helt från och med nu varför detta kan vara, men jag kommer nog att titta på koden för att se om jag kan lista ut orsaken. Kanske vill man bara ganska avsiktligt spelet till slut efter ett visst antal äts. Vi får se när jag arbetar igenom koden.
Om jag kan, vill jag gå lite längre med enheten. Jag vill lägga till några fler spel (Tetris skulle vara söt), så vi får se vad jag kan uppnå i detta avseende. Min ultimata mål skulle vara att på något sätt faktiskt lägga en Gameboy Emulator och köra faktiska Gameboy spel, men det känns som det kan vara utanför kapacitet Arduino. Vi ska se vad jag kan göra.
Övergripande jag njöt verkligen av projektet, och jag fick mycket ur den. Instructable var mycket bra gjort, och jag vill säga tack till Zippy314 för att skapa enheten, och min rådgivare samt assistenter Dwight Whitaker, Tony Grigsby och Joseph Long för deras hjälp att skapa min egen MAGPI. Jag hoppas att min dokumentation av vad jag gick igenom när du skapar min egen MAGPI hjälper andra som stöter på liknande problem; bästa lycka till alla som skapar en.