Min musik App (6 / 7 steg)
Steg 6: Lägga till förseningen och förfalla reglagen
Att lägga till en effekt i Drumpad
Klicka på DrumPad mixer. Klicka på lägga till komponenten. Klicka på ljud, Välj eko. Tryck på play och därefter på Drum1 eller ryttare. Du bör höra ljudet upprepas.
Jag vill ha trummor att börja med ett torrt ljud och låta den person som skulle spela med denna app att justera fördröjningen för att göra ett eko. Klicka på DrumPad mixer att minska förseningen till 6. Minska förfall till 14 procent. Klicka på dröjsmål att exponera denna parameter. Klicka på förfall att exponera denna parameter. Byt namn på dröjsmål parametern toDPDelay. Namn på förfall parametern till DPDecay.
Klicka på Looper1 mixer. I inspektören Klicka på lägga till komponenten, klicka ljud välja Echo. Minska förseningen till 6. Minska förseningen till 14 procent. Klicka på dröjsmål och exponera denna parameter. Byt namn på parametern astridlaine.
Klicka på skapa, C# script. Namn den MusicLvls. Öppna den och följ min screencast. När du är klar skriver koden Klicka på filen, sedan spara.
Klicka på Canvas, klicka på lägga till komponenten Klicka på skript i inspektören, Välj MusicLvls.
Skapa en fördröjningsreglaget
Skapa en fördröjningsreglaget för DrumPad. Klicka på spelet objekt, klicka på UI reglaget. Ändra position i granskaren. Välj sedan duk, i den på värdet ändras då MusicLvls script sedan SetDPDelayLvl. I granskaren ange minimivärdet till 6 och max till 1000.
Skapa ett förfall reglage för DrumPad. Klicka på Canvas, MusicLvls script, Välj SetDPDecayLvl i inspektör på värdet ändras. I granskaren inställd på det lägsta värdet 14 och max till 50.
Skapa en fördröjningsreglaget för Looper1. Klicka på duk, MusicLvls, sedan SetLDelayLvl inspektör på värdet ändras. I granskaren ange minimivärdet till 6 och max till 1000.