Min musik App (5 / 7 steg)
Steg 5:5. Att lägga till volymkontroll
Möt mix Master. Klicka på skapa Välj ljud blandning. Högerklicka för att öppna den. Den första mixern är Master och förälder till framtida grupper som du vill lägga till. Klicka på plusikonen i grupp för att lägga till en ny mixer och ger den namnet Looper1. Välj Loop1 i hierarkin och inspektören Audio Source Kontrollpanelen Klicka på utdata och välj Looper1. Klicka på Looper1 mixer. I granskaren under dämpning höger klicka på volym och i pop up fönstret Välj exponera Parameter till skript. I området Mixer Visar 1 Parameter oskyddat. Klicka på den. Standardnamnet är MyExposedParameter. Byta namn på den som Looper1Vol.
Klicka på plus-ikonen i grupp och namnge den nya mixern Looper2. I hierarkin Välj Loop2 och i granskaren i Audio Källa panel Klicka på utdata och välj Loop2. Välj Looper2 mixer och höger klicka för att exponera volym parameter. Byt namn på parametern looper2vol.
Klicka på grupp plus ikon och namn i gruppen DrumPad. Denna mixer kommer att kontrollera volymen av Drummer1, Drummer2, SnareT och ryttare. I hierarkin Markera Drummer1, och sedan klicka på utgång i Inspector i panelen ljud källa och välj Drumpad. Upprepa för Drummer2, Rider och SnareT. Välj DrumPad mixer och exponera parametern volym. Byt namn på parametern drumPadVol.
Skriva ett volym kontroll skript. Klicka på skapa, C# Script. namn den volym. Följ min screencast. När du är klar skriver på skriptet filen sedan spara.
Varning var noga med stava du parametrarna i skriptet i offerterna samma som din exponerade parametrar med exakta versalerna.
I den hierarkin klickar du på kanfas, i inspektören Klicka på lägga till komponenten, klicka på skript, välja volym skript.
Skapa volym glida.
Klicka på spelet objekt, UI Klicka på skjutreglaget. Ändra placering av reglaget. Högerklicka i hierarkin att byta namn på skjutreglaget Looper1Vol. I det inspektör scrolla ner i om värdet ändras klickar du på den för att markera arbetsytan. Välj sedan volym script Välj SetLooper1Vol under ordet dynamisk flyta. Inspektören gör minimun värdet av reglaget -19 och max 9.
Skapa ett reglage för Looper2. I granskaren i den på värdet ändras klickar du på den och klicka på duk skriptet Välj volym och välj SetLooper2Vol. Justera skjutreglaget nivåer till minimum -19 och 9 max.
Skapa ett reglage för DrumPad. I den inspektör klicket på på värdet ändras, klicka på duk och klicka på SetDrumPadVol. Justera reglagen för lägsta och högsta.