Min musik App (3 / 7 steg)
Steg 3:3. Börjar du app
Planera hur du vill att din publik att uppleva din musik app. Hur många ljud prover behöver du?
Jag planerat på 6 prover per knapp.
Börjar din app
Hämta enighet 5.0 från sin plats. För detta instructable jag använder gratisversionen personlig upplagan. Beroende på din internet hastighet ta den här nedladdningen ungefär en halv dag för att slutföra. När du är klar laddar ner och du öppnar denna programvara måste du registrera det online.
Skapar ett nytt projekt
Högerklicka på enheten ikonen på skrivbordet för att öppna den. I project-fönstret Klicka på nytt projekt namn den, hålla standarden för 3D-inställningen, klicka på Skapa projekt. Fönstret stängs och några sekunder senare enighet redigeraren öppnas med en bild av hierarkin på vänster, tillgångar Visa/Audio Mixmaster i botten, scen Visa/Game view i mitten och inspektör på höger sida. Hierarkin visas en lista över alla spel objekt på scenen. Just nu scenen innehåller endast huvudkameran och en ljuskälla. Den inspektör visar valda spel objektets attribut som position, rotation, om har komponenter som skript eller ljudkälla.
Att skapa en mapp
Fliken Klicka på ordet skapa nära projektet. En rullgardinsmeny visas. Härifrån kan du skapa ett C#-skript, material, AudioMixer eller en mapp. Klicka på mapp. Byt namn på det ljud. Öppna mappen ljud. Ljudmapp öppna platsen för dina musikfiler. Klicka och dra dem till mappen ljud.
Att lägga till en knapp i din App
På det övre sidhuvudet klickar du på GameObject. En rullgardinsmeny visas. Välj UI, klicka på knappen. En knapp visas på scenen tillsammans med sin förälder duken. Oroa dig inte om du inte hittar din knapp rättvis ändra sin ståndpunkt i granskaren (0, 0, 0). Växla till spelet läge och knappen ska centreras på din scen. I hierarkin, rätt klick på knappen för att byta namn till Drum1. Klicka på pilen bredvid knappen i hierarkin och ordet Text dyker nedan. Knappen har sina egna barn. Markera texten och ändra ordet knappen till Drum1. Klicka på filen spara scen. Första gången du sparar din scen du måste namnge det.
Lägga till en tom för att spela dina ljud
På översta rubriken Klicka på GameObject, Välj Skapa tomma. En ren blå kub visas i vyn scen. Det är ett spel objekt som har en transformering. Högerklicka på den i hierarkin och döp om den Drummer1. I granskaren placera den till (0,0,0) så att dess ljud är nära till den audio lyssnaren, kameran. Klicka på Lägg till komponent i inspector och klicka på ljud, Välj Audio källa.
Lägga till ett C#-skript
Skriptet kommer att slumpmässigt välja ljudklipp. Klicka på skapa, Välj C# Script. namn skriptet DrumPad. Klicka i granskaren att öppna skriptet. Följ manus enligt min screencapture. Obs jag har inlägg 2 versioner av detta skript eftersom den första som spelar ett slumpmässigt ljud, men det kan upprepa när du trycker den andra gången, medan den andra har en extra funktion som håller den från att upprepa när du trycker på andra gången men ljudet kan upprepas på tredje press. Klicka på filen spara i MonoDevelop.
Att lägga till skript i Drummer1
I hierarkin på att markera Drummer1, i inspektören Klicka på lägga till komponenten, skript, välja DrumPad, har den en C#-ikon.
Lägga till ljudklipp i Drummer1
Skriptet innehåller en matris med ljudklipp. Hur många klipp har ni för denna Drummer1? Jag började med 3, men senare till 3 fler klipp. I granskaren i området DrumPad se du ordet klipp och storlek 0. Jag ändrade det till 3. Då jag klickade på den lilla cirkeln med en prick i det att markera min ljudklipp. Stäng fönstret och upprepa för att lägga till mer ljud. Jag måste välja en ljudkälla, och jag väljer Drummer1, så att trummisen 1 kan spela sin egen ljudklipp.
Lägga till en funktion till Drum1 knapp
Välj Drum1 knappen hierarkin. I det inspektör Scrolla ned och leta efter den på Click(). På den och välj Drummer1. En rullgardinsmeny visas, Välj DrumPad (C# script), Välj LetsPlay funktion. På Click() visar nu DrumPad.LetsPlay. Testa det nära the Game Visa tryck på Play-knappen. Efter på play-knappen lyser, tryck din knapp, Drum1 och lyssna. Tryck på den igen och lyssna.
Att lägga till fler knappar
Lägg till 3 knappar och namnge dem Drum2, rida och snara. Eller kan du duplicera knapparna och byta namn på dem. Om du har duplicerade knappen Drummer1 måste du ändra funktionen objektet till dess motsvarande namn. Drum2 använder Drummer2's skriptet DrumPad. Skapa 3 tömmer, klicka på spelet objekt, väljer du tomma. Namnge dem Drummer2, SnareT och ryttare. Eller du kan kopiera Drummer1 och bara ändra clip referenser och källreferenser.