Minecraft tapp Server Mod skapande (6 / 14 steg)
Steg 6: Kodning: mallen
Nu när vi är färdiga med att sätta upp projektet, är konfigurera det och att skapa plugin.yml, vi äntligen redo att starta kodning. Vi kommer att skapa grunderna som varje plugin bör ha i detta steg, och sedan expandera på det i ytterligare steg.
Först behöver vi din huvudsakliga klass att utöka JavaPluginoch importera den. Detta etiketter denna klass som den nationella klassen, och det kan bara finnas en klass som importerar JavaPlugin, annars fel kommer att uppstå.
Det finns två funktioner måste vi skapa, och det är onEnable och onDisable. Dessa ska åsidosätta sina överordnade funktioner i JavaPlugin. De bör se ut så här:
public void onEnable() {
}
public void onDisable() {
}
Funktion onEnable körs när plugin är att vara aktiverad medan servern startar eller laddar. Så du kan nog dra slutsatsen, körs onDisable när plugin är att funktionshindrade/stoppade, som när servern laddar eller slutar. Dessa funktioner kanske inte verkar användbart för några plugins, men de är för andra plugins som kräver registrering av händelser/händelsehanterare, eller registrerar dig saker som kommandon. De åsidosätta sina överordnade metoder från JavaPlugin, också.