Minecraft tapp Server Mod skapande (7 / 14 steg)
Steg 7: Kodning: kommando
Nu vi avslutade de två metoderna som bas, och att göra vår klass officiella huvudklass, kan vi göra funktionen kommando.
För vårt kommando vill vi organiseras, så vi ska ha det i en separat klass från vår huvudsakliga en. Gå gå till vänster och skapa en ny klass. Jag kommer att nämna min "CommandClass". Vi vill att denna nya klass att genomföra CommandExecutor. Om du implementerar metoderna, får du något sånt här:
offentliga booleska onCommand (CommandSender commandSender, kommandot kommandot, strängen s, String [] strängar) {
returnera false;
}
Nu har vi en metod som blir avrättade när du skriver i ett kommando. Vi vill lyssna efter ett visst kommando, så vi kommer något sådant innan vår metod returnerar falskt:
om (command.getLabel().equalsIgnoreCase("instructables"))
Detta blir vad du skrivit i, command.getLabel och kontroller om det är lika med "instructables". som ni kanske vet, kontrollerar equalsIgnoreCase om vårt kommando är lika med vad vi skrivit i oavsett om vissa tecken versaler eller inte.
Lägg till några klammerparenteser efter att om uttalande, och lägga till detta:
commandSender.sendMessage (ChatColor.GOLD + "Sätt vad du vill här!");
Vad detta innebär, är det blir det rörliga commandSender som är den som skickat kommandot (eller konsol), och vi sänder ett budskap till dem med den funktionen sendMessage som accosts en sträng. En sak som kan tyckas vara olika från en sträng är denna ChatColor.GOLD. Detta gör vad är efter det färg svart/brons. Färgerna kan du göra fint visas just här. Använder tekniska namn när man lägger det efter ChatColor..
Sedan höger efter det, fortfarande inom klammerparenteser, har funktionen returnerar sant:
return true;
Detta beror på att vi talar om för servern att kommandot var klar/igen.
I sin färdiga form, bör onCommand funktionen se ut så här:
offentliga booleska onCommand (CommandSender commandSender, kommandot kommandot, strängen s, String [] strängar) {
om (command.getLabel().equalsIgnoreCase("instructables")) {
commandSender.sendMessage (ChatColor.GOLD + "Sätt vad du vill här!");
return true;
}
returnera false;
}