Mini basketplan (2 / 5 steg)
Steg 2: Programmera systemet för kontroll av
I projektet anges det så att vid beröring, pekplattan aktiverar stepper motor, som börjar snurra. Kopplad till motorn är basket. Kan du ställa in hur du vill, själv använde jag en lollipop minne. Jag är säker på en tandpetare eller i princip något mager nog hade kunna ansluta motorn och basket.
Koden för kontrollsystemet är visas i bilden ovan som skrev nedan:
/*****************************
Mini basketplan Program för Makecourse på USF 4/1/15 av Dominic Apugliese *** /
#define interruptNumber 0 //letting arduino vet pekplattan på stift 1
#include //including bibliotek med kommandona Stepper Motor
#define TouchPadPin 2 flyktiga byte TouchPadEventFlag;
CONST int stepsPerRevolution = 200. tala om arduino hur många steg har stepper per varv
Stepper myStepper (stepsPerRevolution, 8, 9, 10, 11); stepper motor är ansluten till stift 8,9,10 och 11
void setup() {int flagga = 0;
myStepper.setSpeed(60); ändra stepper motor läshastighet på 60
Serial.BEGIN(9600); {
pinMode (TouchPadPin, indata); informera arduino input att pekplattan
}
void loop() {
IF(digitalRead(TouchPadPin)==Low) //when pekplattan är rörd, nummerlistan roterar
{myStepper.step(stepsPerRevolution); //this är från Stepper biblioteket ingår i huvudet}
IF(digitalRead(TouchPadPin)==High) //when det är ingen touch, stepper motor kommer att stoppa roterande
{
myStepper.step(0); också är en annan del av stepper biblioteket, men när det finns ingen touch det 0 steg per varv}
}