Modell och utskrifter en Sneaker (3 / 7 steg)
Steg 3: Börja designa
Nu när du har din sista, kan du börja skapa din design. Ta din sista och stötta på något, jag använde en kopp. Om du gör en hög klack, se till att du stötta upp i orientering den är tänkt att bäras (vinkel som om hälen fästes).
Ta några skrot tyg remsor och lägg dem över skon i olika riktningar. Tyget kan vara något, en slet upp t-shirt, pleather, vad du har om om. Det kan även vara remsor av aluminiumfolie eller plastpåse. Drapera över sist och ta en bild i profil. Upprepa detta med olika draperingar några gånger, 10 gånger är nog, men gör så många du vill. Du behöver inte sätta en ton av tanke i detta, detta är bara ett sätt att hjälpa genererar designidéer.
När du är klar, ta en titt på alla de bilderna du tog och pic dina två favorit kära. Spåra konturerna av din senaste, antingen för hand eller med hjälp av ett program som Photoshop eller Illustrator. Kopiera detta 5 - 8 gånger på en bit papper, en bit för varje sko. Rita sedan med de två bilderna du plockat ut, variationer på din draperingar. Din första ritning bör grundas av fotot, för det andra bör grundas av ritningen, och så vidare och så vidare. Du är typ spela telefon, men med ritningar. Detta kommer att få de kreativa safter flödar, och förhoppningsvis inspirera din design.
När du har avslutat, plocka din favorit eller favoriter och börja göra några slutgiltiga design skisser av dem. Inte vara rädd för att avvika från det ursprungliga konceptet, låt idéerna flöda fritt. Det värsta du kan göra när du designar något får tunnelseende. Aldrig få alltför knutna till en idé. Rita din design skisser i flera vyer: sida, topp, botten, front. Detta kommer att måla en bättre bild av vad din sneaker kommer att se ut. Min professor ville alla i min klass att designa en sko inspirerad av ett företag av vår val. Så inspirerades min sneaker av adidas. När du har valt en slutlig design att gå med, är du redo att gå digital.