Modell och utskrifter en Sneaker (4 / 7 steg)
Steg 4: Skapa en Digital sista
Nu är det dags att flytta din design till datorn. Men först måste vi överföra våra gips senast på datorn så vi kan modellen runt den. För att göra detta kommer vi att använda ett program som heter 123D fångst. För att använda detta program, du tar ett gäng bilder runt ett objekt från tre olika höjder, och koppla in dem i programmet. Då kommer att sy ihop alla bilder och spotta ut en 3D-modell som vi sedan använder för att modellera våra sneaker.
Ta din sista och stötta upp på bordet. Använd något litet, som kanske en pinne ljushållare. Allt jag hade runt var en kopp; Om du använder en kopp säker håller botten av koppen upp sist, detta gör det enklare att ändra 3D-modellen senare. Kontrollera att tabellen är ganska fri från andra objekt. Nu finns det två sätt att använda 123D fångst. Du kan antingen hämta telefonen app, eller desktop app. Jag använde den stationära app, men känn dig fri att välja vad som fungerar för dig. Phone app hjälper dig ta bilder i rätt vinkel, så om du känner dig obekväm gör detta utan hjälp, kanske telefonen app är för dig. Innan du börjar ta bilder, se till att du fritt kan gå runt bordet. Du vill inte flytta modellen medan du bor på plats eftersom 123D fångst använder bakgrunden för att skapa modellen, så det måste se omgivningarna från alla vinklar. Vad du vill göra är att ta tre uppsättningar av bilder. En uppsättning vinklade från ovan tittar ner, en uppsättning tittar rakt fram på samma nivå, och en uppsättning från under tittar upp. Det bör vara lite mindre än 40 foton totalt.
Så ta dina bilder antingen via telefon app, eller bara en kamera eller smartphone och desktop app och ladda in dem i 123D fångst. Det kommer att ta en liten stund att bearbeta, men när det är gjort, har du en 3D-modell av din senaste som du kan ladda in i 3DS Max. Modellen kommer att få del av bakgrunden som bra som vad du använde för att hålla koppen upp. Det kommer också att Visa kameror för att markera var den ursprungliga bilden togs från. Så ta bort alla bakgrunden, vad håller sist och alla kameror. När det är gjort cap hålet i sist. Du kan behöva manipulera polygoner runt hålet lite för att få det att se bättre. Då mäta längden på din fysiska senaste och skala dina digitala senast att matcha. När det är klart, är du redo att börja modellering!