Monster hålla dans i mitt huvud... (2 / 5 steg)
Steg 2: Dags att börja lägga ut prototyp delar!
Jag lucked ut på den redskap skapande delen av detta projekt på två sätt - det första jag hittade en online redskap skapare sida (http://woodgears.ca/gear_cutting/template.html) så jag behövde inte geometriskt skatt själv i illustrator att skapa banor. För det andra apparaten var handvevad - detta elimineras mig med att göra matten på vilken utväxling, varvtal, etc., skulle kunna nå roterande motsvarande 24 FPS. Helt enkelt Låt varje användare veva handtaget tills de ser något som liknar en statisk staty dans på plats. Mitt enda verkliga bidrag i detta fall var "när en stora kugghjulet roterar lite redskap = hastighet" vi vill inte ha någons arm faller av innan de når rätt rotationshastighet! När alla hjul delar, redskap, vevar och stöd objekt lades ut, en snabb importera av vägar in i min 3D-program och voila... delar!
Jag lade också till en fläns på den mindre änden av varje hjul paj. Dessa skulle sedan låsas med en kvadrat behålla ringen.