Monster hålla dans i mitt huvud... (3 / 5 steg)
Steg 3: Modeling statyerna
Igen, med hjälp av verktyg som finns, jag öppnade DAZ 3d, ett annat modellering paket som jag använder ibland. Här är perfekt eftersom det har en karaktär animation avdelning. Jag placerade en karaktär på scenen, tillämpas dans flytta jag ville, att se till att min karaktär senast flytta leda tillbaka till dess första flytta (för looping ändamål) sedan delas kort animation ungefär i 12 avsnitt, som varje pose ska vara 1/12 ytterligare i ordningen. En i taget jag tidslinjen på var och en av dessa referensbilder och exporteras ställde modellen som en 3D obj fil.
Jag sedan importeras dessa statyer till min andra program och placerade dem runt omkretsen av hjulet, varje på lämpliga talade PIN-koden. Några snabba matte berättade för mig om jag har 12 träffar går runt 360 grader i ett hjul, var och en skulle behöva vara roteras 30 grader mer än tidigare (12 statyer x 30 grader = 360 grader) verkar vara stående platta foten på fälgen. En quick notera - se till att du har allt annars ställa i position innan du börjar importera statyer - gruvan var ganska intensivt från en geometri (delar) synvinkel så flytta runt saker när de är alla i scenen är ganska processor intensivt!