Nybörjarguide till Maya: robotar (3 / 12 steg)
Steg 3: Val av objekt/del-(forts.)
Objektet typ urval-
Titta på Bild (A), området i urval (2) har alternativ för val av objektet och dess egenskaper. När aktiverad ser du dessa egenskaper.
8 alternativ i objektet läge styr valet av olika objekt beroende på deras typ. Till exempel om jag inte vill ta kurvor i mitt val, jag skulle inaktivera det 3: e alternativ, och nästa gång jag väljer min objekt, kurvor kommer inte väljas.
Komponenten typ-
Välj (3) ändra till komponent-läge, kan du omedelbart se alternativen (4) har ändrats.
Figur B visar val av komponent, kan du se Markera objektet ändras från grönt till blått och alla dess hörn är väljer du kan. Du kan välja sina hörn och flytta runt för att ändra sin form. Eftersom det är en polygon, skulle det inte vara "ekologisk" men ganska rak och "geometriska" typ.
Jag kommer att täcka komponent läge närmare eftersom vi löper genom den instructable.
För nu är dessa alla grunderna du behöver veta för att starta Polygon modellering i Maya, om du behöver någon hjälp kassan eller ladda ner den officiella Maya hjälp här:
http://download.Autodesk.com/global/docs/maya2014...
Skriv eventuella problem/förslag i kommentarerna, jag skulle gärna hjälpa.