Nybörjarguide till Maya: robotar (4 / 12 steg)
Steg 4: Fötter
Jag började modellen från benen till huvudet, titta på Bild (A)
Foten är ganska lätt att göra här är hur jag gjorde det:
Steg 1:
Ta två rektanglar och ordna dem som visas, lutningsvinkeln och längden på rektanglarna kan ställas in som du behöver dem vara.
Steg 2:
Markera rektangeln på botten sedan rektangeln längst upp, och gå till (kom ihåg i menyn polygon) Mesh > booleska värden > skillnad och där har du det, det ska se precis som visas i Steg 2 figur. Kom ihåg den Markeringsordningen är viktigt, varje gång med booleska värden, objektet senast valda kommer att påverka driften.
Om du är använder en mer avancerad eller inaktuell version av Maya än jag (2012), sedan menyuppsättningen kan vara olika men namnen desamma.
Steg 3:
Använda booleska verktyg till slut resten av modellera, i steg 3: A jag tog ett par rektanglar och för booleska värden för att göra trappvinkel fallet design. Resten av stegen kan du ta en titt på bilderna (steg 3: A, B, C, D, E, F).
Tänk på verktyget booleska värden som svetsning och skärning, du svetsa med unionen och skär med skillnaden.