Omfattande Design & byggandet av Papercraft Anime peruker (1 / 8 steg)
Steg 1: Preliminär fas aka Setup
Jag vill inte förklara detaljerna i denna inledande fas, som jag fortfarande väldigt ny på det, själv. Det finns forum där man kan lära sig hur man gör detta, men en varning att drunkna i en turbulent havet av technobabble! Du hör det? EN TURBULENT HAVET TECHNOBABBLE!!!
1) Extrahera ett spel ISO fil till din dator. Det är olagligt att ladda ner från INTERNET! KÖPA ett eget exemplar av spelet!
2) Packa upp ISO.
3) skriva eller ladda ner ett program som kan visa och konvertera (eller två separata program som utför dessa funktioner singularly, om nödvändigt) oavsett filtyp som karaktär modeller i. Det finns många, många filtyper ute; några ändå förblir ett mysterium för allmänheten, därför alla 3D tecken som inte är tillgängliga för papercrafting. Ett exempel som har frustrerat mig personligen (och mycket av resten av webben, långt som jag kan säga) är den gåtfulla .bmd0.
4) konvertera den önskat tecken modellen till .obj format, och den tillhörande texturfilen till formatet .png bild om en finns.
5) om aktuell modell har flera texture filer, kan det vara nödvändigt att samla dem i en enda texturfil. Jag vet inte hur man gör [min papercrafting program] läsa flera texture filer på en gång för en enda modell; Jag är inte positiv kan det.
.... FORTSÄTTA TILL NÄSTA FAS!