Ping Pong resultattavlan
Det ursprungliga konceptet för projektet kom när Animade office pingpong bord var blir en plats för raden och förtvivlan, och människor kämpar för att komma ihåg betyg för att komma ihåg vem har vända den var att tjäna. Lösa detta beslöt vi att sätta för att använda några gemensamma placera objekt vi hade liggande i studion.
Den grundläggande funktionalitet som krävs från resultattavlan var att:
-Det tillåter användaren att mata in sin önskade spelet inställningar, såsom antalet poäng som spelet spelas (dvs. spel 5, 11 och 21) och besluta utifrån denna ingång numrera av vänd varje spelare kommer att ha servering (som vår är 1, 3 och 5 respektive),
-Att möjliggöra för poäng att återställas,
-Det har att tillåta spelarna att berätta resultattavlan som kommer att fungera först,
-Den har för en Utslagsfrågan, eller en deuce-läge, och sedan naturligtvis
-Förklara en allsmäktig vinnare.
Detta instructable täcker grunderna i att bygga en resultattavla för din ping pong bord (eller någon annan användning du kan hitta för en resultattavla!) med en arduino, en LCD-display och LED matrix paneler, massor av tråd, 2 knappar, en potentiometer och några grundläggande lödning färdigheter.
Vi gjorde en "proof of concept" resultattavla med LCD-skärmen om du egentligen inte vill investera i LED-paneler ännu. Men om du är säker hoppa på att verkligt handskas då du kanske vill hoppa framåt några steg!