Prototyping interaktiva miljöer i virtuell verklighet med Google kartong, enighet och Hotline Bling (TfCD) (9 / 9 steg)
Steg 9: Slutresultatet
Källkod: https://github.com/timmevandermeer/CardboardTutorialHotline
Prova det ut på din enhet (installerbara APK):
https://github.com/timmevandermeer/CardboardTutori...
VR som en teknik för prototyper verkliga världen interaktiva miljöer
Jag tror ändå att det finns stor potential i VR för att skapa uppslukande upplevelser med en låg investering. I detta fall bristerna ligger i andra experiential nivåer, till exempel fysisk förflyttning, lukt och touch. Nästa generation av VR enheter ta itu med dessa frågor, men fortfarande ofta på bekostnad av bärbarhet.
Enighet och kartong har bevisad mångsidiga verktyg, och personligen tycker jag att de fortfarande är förpackade på ett användarvänligt sätt (dvs utvecklare-friendly). Å andra sidan, är det lite mer hardcore än 3D-modellering och 2D prototyping verktyg som de flesta designers prova sina händer på. Med lite envishet, kan enighet läras. Dessutom möjliggör det massor av sätt att tänka visuellt och vara kreativ, snarare än dykning djupt in i koden.
Google kartong är en rolig leksak att leka med, men gör bristen på bakom de mer premium VR headset när det gäller nedsänkning, inklusive Samsung Gear VR. Det gör dock vad prototyper är tänkt för att göra: kommunicera något livligt och snabbt, utan stora investeringar.