Prototyping interaktiva miljöer i virtuell verklighet med Google kartong, enighet och Hotline Bling (TfCD) (1 / 9 steg)
Steg 1: Vad du behöver innan du kommer igång
Smartphone som kör iOS eller Android
Beakta att i VR, telefonens skärm följs mycket noga. Min telefon har en 4.6" 1280 x 720 skärm, och erbjuder en tillfredsställande upplevelse. Fortfarande, en större telefon med en Full-HD eller WQHD skärm blir mer engagerande och kanske en smula lite skarpare.
Google kartong (kompatibel) headset
Många alternativ finns tillgängliga, från billiga knock-offs att alternativ med kraftigare material (plast- eller ens). Om du planerar att använda det flera gånger, kan det vara en bra idé att investera 20-30 euro i ett premium-alternativ. Kontrollera också att du har ett visningsprogram som passar storleken på den telefon som du tänker använda. Detta behöver inte vara exakt, men vanligtvis en rad kompatibel skärm-storlekar ingår.
Enhet
Hämta och installera enhet från https://unity3d.com/. Den fria versionen är allt som behövs.
Google kartong SDK för enhet
Hämta SDK från https://developers.google.com/cardboard/unity/download.
Mobil utveckling
De ytterligare verktyg behövs för att göra en mobil app / spel beror på plattformen.
För Android, ladda ner Android SDK verktyg från http://developer.android.com/sdk/index.html#Other. Använda dem för att installera en senare version SDK (se http://developer.android.com/sdk/installing/index.html?pkg=tools för mer info). Också, aktivera utvecklarläget (gå till Inställningar > om telefonen > Tryck bygga antal upprepade gånger tills meddelandet "du är nu en utvecklare" visas) och USB debugging från telefonen (Inställningar > utvecklare alternativ > USB debugging).
För iOS, du behöver en mac och installera Xcode (tillgänglig från AppStore). Denna handledning förutsätter en Android-enhet, även om nästan alla stegen är samma.