Raspberry Pi tuppen klockan (3 / 5 steg)
Steg 3: Den bas låda och motor
Tuppen är nu fast på en pole - en platt vit pice skum styrelsen (eller ply trä). Jag använde en kort styrelsen låda som bas och att dölja andra mekanism.
Binda ner alla kontroll tråden till en (jag använde en soda pop topp för riggning detta). Vi använder en penna som huvudaxel för att ansluta motorn till tupp automater. Låt oss göra en axel spak med hjälp av en träbit. Anslut axeln spaken till tråden med en tvättmaskin och en skruv. (Se bilder)
Här kommer ett verkligt problem. Motorn roterar mycket snabbt och det har inte tillräckligt med kraft för att flytta de tupp automater. Vi måste redskap minskning för att få mer makt och lägre varvtal. Kort sagt, kommer vi att använda mycket av rotationer av motorn för att göra en enkel men mer kraftfulla rotation av den huvudsakliga axeln.
Bandspelare motorn hade redan ett bälte hjul bifogas dess axel. Jag fick en annan större hjul från samma trasiga bandspelare och fäst den till pennan. Vi kan använda samma bälte som var där i bandspelare.
Svåra biten är att fixa motorn och penna axeln på rätt ställen så att motorn är ansluten till axeln med bältet och bältet har tillräcklig spänning. Det kan ta några rättegång och fel att det blir rätt.
Koppla motorn till rutan med band. Göra hål i rutan för penna och placera penna, bälte hjul och bälte på rätta ställena.
Testa inställningarna, genom att ansluta motorn till ett batteri. När motorn körs i hög hastighet, roterar penna med lägre hastighet. Se till att penna rotation är kraftfull nog att flytta tupp automater.
Om systemet inte är tillräckligt stark, kan du prova en större bälte hjul för penna, som följer mer inflytande.
Du kan använda vax för att smörja de kartong hål och penna.