Rotational input från Arduino använder LDR (light-dependent resistor) till enhet (6 / 6 steg)
Steg 6: Vår enighet kod :)
Kontrollera att din enhet projekt tillåter seriell kommunikation av
1-Redigera > Inställningar > player > Bläddra ner till optimering och ändra api-kompatibilitet till .NET 2.0
2 - skapa en 3dObject för att förstora
3 - och bifoga följande skript till den som läser värdena och anger vinkeln.
< p > med UnityEngine; < br > med System.Collections;
använder System.IO.Ports;
allmän klass rotera: MonoBehaviour {
offentliga flyta hastighet;
privata int vinkel = 0;
privat SerialPort port = () nya SerialPort
Ogiltig Start () {
port. Open();
port. ReadTimeout = 25;
}
void uppdatering () {
om (port. IsOpen) {
försök {
vinkel = port. ReadByte();
}
fånga (System.Exception) {{}}
Transform.rotation = Quaternion.Slerp (transform.rotation, Quaternion.Euler (0f, vinkel, 0f),speed*Time.deltaTime);
}
}