Rubiks kuben Solver (5 / 7 steg)
Steg 5: Python GUI
Jag behövde en bättre metod för att ange den kub staten än att direkt skriva dem till Arduino skiss, så jag fick idén att skapa ett GUI från denna robot:
Eftersom jag är ny på att göra Tkinter GUI (grafiskt användargränssnitt) och ville inte göra en från början, jag hittade en tic tac toe GUI här: http://www.dzone.com/snippets/gui-tic-tac-toe-less...
Sedan jag blivit något som liknar en kub 3 x 3 matris med knappar och lagt några knappar. Jag lade också till knappar som skulle ändra färg varje gång de var klickade. Slutligen gjorde jag 5 fler fönster som skulle dyka upp en efter en, och överföra färgerna in i en lokal matris i skriptet.
Men jag verkligen slog koden tillsammans i en enda röra, eftersom jag helt enkelt kopiera och klistras in 6 separata fönster, med nästan identiska funktioner. Några förslag på hur jag kunde rensa koden är välkomna!